Hammad Zamakhshari (Bengah) ( @makhlokmacho ) Instagram Profile

makhlokmacho

Hammad Zamakhshari (Bengah)

Berkisah tentang kehidupan bersama insan istimewa-NYA

  • 4.5k posts
  • 919.7k followers
  • 3 following

Hammad Zamakhshari (Bengah) Profile Information

  • Bengah nak bagi hadiah DUIT RAYA RM100 dan TOPUP RM100 🀩🀩🀩
.
Susah ke senang nak menang ni? πŸ˜„ TEKA NAMA MENGIKUT SUSUNAN NOMBOR DALAM GAMBAR JE! Followers Bengah & Cik Pia mesti tahu...
.
Bengah akan pilih 3 PEMENANG BERTUAH! dan akan mention dekat ig story! 🀩 bermula sekarang... 😁
.
.
.
Hint: NAMA PANGGILAN JE DAH LA πŸ˜‚ BUKAN NAMA PENUH MACAM KAD PENGENALAN 🀣 cuba lagi cuba lagi
  • Bengah nak bagi hadiah DUIT RAYA RM100 dan TOPUP RM100 🀩🀩🀩
    .
    Susah ke senang nak menang ni? πŸ˜„ TEKA NAMA MENGIKUT SUSUNAN NOMBOR DALAM GAMBAR JE! Followers Bengah & Cik Pia mesti tahu...
    .
    Bengah akan pilih 3 PEMENANG BERTUAH! dan akan mention dekat ig story! 🀩 bermula sekarang... 😁
    .
    .
    .
    Hint: NAMA PANGGILAN JE DAH LA πŸ˜‚ BUKAN NAMA PENUH MACAM KAD PENGENALAN 🀣 cuba lagi cuba lagi

  •  28,281  794  13 hours ago
  • Bengah tanya Cik Pia simple je.. korang rasa Cik Pia pilih mana? Sebelum tu Cik Pia ucap.. β€œMAT RI AYE MUAA” pada semua followers dia πŸ˜„
.
A- Duit Raya
B- Topup
C- Cuchi
D- Pizzahhh
  • Bengah tanya Cik Pia simple je.. korang rasa Cik Pia pilih mana? Sebelum tu Cik Pia ucap.. β€œMAT RI AYE MUAA” pada semua followers dia πŸ˜„
    .
    A- Duit Raya
    B- Topup
    C- Cuchi
    D- Pizzahhh

  •  7,936  105  16 hours ago
  • β€œSelamat hari raya Mat. Adik nak duit raya.. eh topup la. Eh! Kentang la. Eh jap jap. Hee hee” πŸ˜†
.
#KesayanganAlam
  • β€œSelamat hari raya Mat. Adik nak duit raya.. eh topup la. Eh! Kentang la. Eh jap jap. Hee hee” πŸ˜†
    .
    #KesayanganAlam

  •  7,230  11  18 hours ago
  • Bengah nak berkongsi kisah raya yang penuh dengan suka duka bila dapat berkumpul seluruh keluarga adik beradik Bengah dihari yang mulia ni pada hari raya..
.
Coretan ni memang berkaitan dengan semua kehidupan dalam semua berkeluarga.
.
Raya tahun ni Bengah rasa bersyukur sangat seadanya sebab dapat berkumpul walaupon tahun ni raya tak sama macam sebelum ni! Tapi raya kali inilah semua dapat meluah apa yang ada rasa dihati adik beradik Bengah..
.
Bengah dengan adik beradik memang sentiasa bergaduh dan berperang sesame! Macam keluarga lain.. bila ada salah faham jenis yang sombong, sentiasa dia je betul, left group whatsapp, kedekut dan sebagainya yang boleh menyebabkan ada yang sakit hati.. semuanya terungkai bila sesi bermaafan dihari raya yang pertama ni bila dapat berkumpul.
.
Ada rasa nak menangis, gembira dan tak tahu nak kata bila semua dapat meluah isi hati. Aku tak kisah adik beradik nak bermusuhan.. yang penting kita dapat bagi kebahagiaan, muliakan Mak dan Ayah dan juga Opah.
.
Aku tak nampak yang aku sorang ni je bagus.. Kita adik beradik semua bagus! Ada peranan masing-masing dan tanggungjawab jaga kebajikan keluarga sebab bahagiakan Mak dan Ayah.
.
Tahun yang agak sukar ni aku ada rezeki lebih semua ahli keluarga aku bagi duit raya. Sebab aku suka tengok keluarga aku bahagia. Dapat bergurau macam masa waktu kita kecil dahulu.. seronok kenangan raya tahun ni. Alhamdulillah..
.
INGAT! Rezeki kasih sayang yang melimpah ruah ni sebab kita muafakat, bertoleransi dan saling mengingati.. barulah keluarga harmoni bahgia.
.
Aku tak pernah ada dendam pon dengan adik beradik semua. Lagi aku mendoakan kita semua berjaya dengan kerjaya dan kaya raya untuk bahagia dunia akhirat. #KongsiRezeki dengan keluarga..
.
BERSATU KITA TEGUH! KALAU BERGADUH LAGI? KITA GADUH JELA DAN BAIK SEMULA. Itu je konsep adik beradik kita yang aku nak! Yang paling penting.. kita jaga kebajikan adik, kita jaga tanggungjawab Mak dan Ayah dan KITA JAGA KITA!
.
Akhir kata.. siapa yang tengok video ni sampai habis? Bengah akan usulkan soalan nak bagi DUIT RAYA & TOPUP. tapi kena tunggu Bengah buat live dekat ig la.
.
#LegasiMakhlokMacho
#KesayanganAlam
#KitaJagaKita
  • Bengah nak berkongsi kisah raya yang penuh dengan suka duka bila dapat berkumpul seluruh keluarga adik beradik Bengah dihari yang mulia ni pada hari raya..
    .
    Coretan ni memang berkaitan dengan semua kehidupan dalam semua berkeluarga.
    .
    Raya tahun ni Bengah rasa bersyukur sangat seadanya sebab dapat berkumpul walaupon tahun ni raya tak sama macam sebelum ni! Tapi raya kali inilah semua dapat meluah apa yang ada rasa dihati adik beradik Bengah..
    .
    Bengah dengan adik beradik memang sentiasa bergaduh dan berperang sesame! Macam keluarga lain.. bila ada salah faham jenis yang sombong, sentiasa dia je betul, left group whatsapp, kedekut dan sebagainya yang boleh menyebabkan ada yang sakit hati.. semuanya terungkai bila sesi bermaafan dihari raya yang pertama ni bila dapat berkumpul.
    .
    Ada rasa nak menangis, gembira dan tak tahu nak kata bila semua dapat meluah isi hati. Aku tak kisah adik beradik nak bermusuhan.. yang penting kita dapat bagi kebahagiaan, muliakan Mak dan Ayah dan juga Opah.
    .
    Aku tak nampak yang aku sorang ni je bagus.. Kita adik beradik semua bagus! Ada peranan masing-masing dan tanggungjawab jaga kebajikan keluarga sebab bahagiakan Mak dan Ayah.
    .
    Tahun yang agak sukar ni aku ada rezeki lebih semua ahli keluarga aku bagi duit raya. Sebab aku suka tengok keluarga aku bahagia. Dapat bergurau macam masa waktu kita kecil dahulu.. seronok kenangan raya tahun ni. Alhamdulillah..
    .
    INGAT! Rezeki kasih sayang yang melimpah ruah ni sebab kita muafakat, bertoleransi dan saling mengingati.. barulah keluarga harmoni bahgia.
    .
    Aku tak pernah ada dendam pon dengan adik beradik semua. Lagi aku mendoakan kita semua berjaya dengan kerjaya dan kaya raya untuk bahagia dunia akhirat. #KongsiRezeki dengan keluarga..
    .
    BERSATU KITA TEGUH! KALAU BERGADUH LAGI? KITA GADUH JELA DAN BAIK SEMULA. Itu je konsep adik beradik kita yang aku nak! Yang paling penting.. kita jaga kebajikan adik, kita jaga tanggungjawab Mak dan Ayah dan KITA JAGA KITA!
    .
    Akhir kata.. siapa yang tengok video ni sampai habis? Bengah akan usulkan soalan nak bagi DUIT RAYA & TOPUP. tapi kena tunggu Bengah buat live dekat ig la.
    .
    #LegasiMakhlokMacho
    #KesayanganAlam
    #KitaJagaKita

  •  9,865  51  21 hours ago
  • Tengah dalam situasi majlis keluarga sesi bermaafan dari legasi tiba-tiba Opah cakap.. β€œSIAPA NI?” untuk kali yang keberapa ratus ntah πŸ˜‚
.
Nak tengok tak video ni? tapi panjang la 10minit? Korang kena tengok video ni sebab Bengah akan tanya soalan untuk beri duit raya dan topup πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘
.
Menjadi satu amalan bukan tradisi selepas menyambut bulan ramadhan yang mulia kita muliakan hari raya ni dengan memaafkan sesama kita.. sedih video panjang yang terakam raya pertama ni. 😒 komen β€œNAK” untuk video penuh!
.
#LegasiMakhlokMacho
#AbangYangPenyayang
  • Tengah dalam situasi majlis keluarga sesi bermaafan dari legasi tiba-tiba Opah cakap.. β€œSIAPA NI?” untuk kali yang keberapa ratus ntah πŸ˜‚
    .
    Nak tengok tak video ni? tapi panjang la 10minit? Korang kena tengok video ni sebab Bengah akan tanya soalan untuk beri duit raya dan topup πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘
    .
    Menjadi satu amalan bukan tradisi selepas menyambut bulan ramadhan yang mulia kita muliakan hari raya ni dengan memaafkan sesama kita.. sedih video panjang yang terakam raya pertama ni. 😒 komen β€œNAK” untuk video penuh!
    .
    #LegasiMakhlokMacho
    #AbangYangPenyayang

  •  10,872  170  24 May, 2020
  • Jika ada salah dan silap harap dimaafkan... gambar ni Cik Pia ambilkan πŸ˜„
.
Tahun lepas raya bertiga, tahun ni raya berempat.. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin dari kami sekeluarga πŸ˜„πŸ˜ŠπŸ€©
.
#LegasiMakhlokMacho
#AbangYangPenyayang
  • Jika ada salah dan silap harap dimaafkan... gambar ni Cik Pia ambilkan πŸ˜„
    .
    Tahun lepas raya bertiga, tahun ni raya berempat.. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin dari kami sekeluarga πŸ˜„πŸ˜ŠπŸ€©
    .
    #LegasiMakhlokMacho
    #AbangYangPenyayang

  •  26,860  57  24 May, 2020
  • Comel la Opah ni... πŸ˜‚ #OpahTanyaJer
  • Comel la Opah ni... πŸ˜‚ #OpahTanyaJer

  •  2,726  6  24 May, 2020
  • Satu hari di hari raya.....
.
Bengah: Adik, Abang tak dapat datang tau. Selamat hari raya..
.
Cik Pia: Oceyy Mat. Adik Oceyyy. .
#AbangYangPenyayang
#KesayanganAlam
  • Satu hari di hari raya.....
    .
    Bengah: Adik, Abang tak dapat datang tau. Selamat hari raya..
    .
    Cik Pia: Oceyy Mat. Adik Oceyyy. .
    #AbangYangPenyayang
    #KesayanganAlam

  •  6,911  27  24 May, 2020
  • Opah Mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua anak anak dan cucu cicit yang tengok video ni.. 😊
.
Selamat hari raya Opah.. Hammad sayang Opah. Rindu Opah. jumpa sekejap je tadi sebab Opah dah nak tidur.. esok kita beraya ya πŸ₯°
.
Selamat hari raya buat semua fans, followers, sahabat dan rakan yang mengenali πŸ™πŸ»
.
#AbangYangPenyayang
  • Opah Mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua anak anak dan cucu cicit yang tengok video ni.. 😊
    .
    Selamat hari raya Opah.. Hammad sayang Opah. Rindu Opah. jumpa sekejap je tadi sebab Opah dah nak tidur.. esok kita beraya ya πŸ₯°
    .
    Selamat hari raya buat semua fans, followers, sahabat dan rakan yang mengenali πŸ™πŸ»
    .
    #AbangYangPenyayang

  •  3,698  25  23 May, 2020
  • Bengah merakamkan rasa gembira ini dengan keluarga juga kalian yang menonton video ini..
.
Ini adalah sebuah video pendek yang Bengah dedikasi pada semua yang menonton SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI YANG MULIA, MAAF ZAHIR DAN BATIN..
.
Bengah rasa bersyukur dengan apa yang ada.. dapat beri kebahagiaan pada seluruh keluarga juga anak dan isteri dan terutama pada adik yang istimewa. Seronok dia dapat baju raya.. isteri Bengah tempahkan dah siap untuk dipakai beraya. Cantik adik abang.. tapi baju macam dah ketat je? πŸ˜‚
.
Kalau ada salah dan silap Bengah sepanjang posting dimedia sosial ni harap dimaafkan. Kepada followers dan yang menonton walaupon tak follow.. Aku maafkan juga yang mengata belakang. Bengah nak kita semua jalani kehidupan yang harmoni, aman sentosa dan bahagia. NOKTAH.
.
Ikhlas dari hati Saya kepada seluruh pembaca,
#AbangYangPenyayang (Bengah)
  • Bengah merakamkan rasa gembira ini dengan keluarga juga kalian yang menonton video ini..
    .
    Ini adalah sebuah video pendek yang Bengah dedikasi pada semua yang menonton SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI YANG MULIA, MAAF ZAHIR DAN BATIN..
    .
    Bengah rasa bersyukur dengan apa yang ada.. dapat beri kebahagiaan pada seluruh keluarga juga anak dan isteri dan terutama pada adik yang istimewa. Seronok dia dapat baju raya.. isteri Bengah tempahkan dah siap untuk dipakai beraya. Cantik adik abang.. tapi baju macam dah ketat je? πŸ˜‚
    .
    Kalau ada salah dan silap Bengah sepanjang posting dimedia sosial ni harap dimaafkan. Kepada followers dan yang menonton walaupon tak follow.. Aku maafkan juga yang mengata belakang. Bengah nak kita semua jalani kehidupan yang harmoni, aman sentosa dan bahagia. NOKTAH.
    .
    Ikhlas dari hati Saya kepada seluruh pembaca,
    #AbangYangPenyayang (Bengah)

  •  20,120  75  23 May, 2020
  • Nak upload video baru kejap lagi kat youtube channel Makhlok Macho 😁 video yang bertajuk β€œBAJU RAYA UNTUK ADIK ISTIMEWA” tengok tau nanti. Terima kasih πŸ˜™
.
Korang raya mana tahun ni? Walau dimana jua anda berada.. sentiasalah berhati hati dan jaga keselamatan ❀️ Selamat hari raya.
.
#AbangYangPenyayang
#KesayanganAlam
  • Nak upload video baru kejap lagi kat youtube channel Makhlok Macho 😁 video yang bertajuk β€œBAJU RAYA UNTUK ADIK ISTIMEWA” tengok tau nanti. Terima kasih πŸ˜™
    .
    Korang raya mana tahun ni? Walau dimana jua anda berada.. sentiasalah berhati hati dan jaga keselamatan ❀️ Selamat hari raya.
    .
    #AbangYangPenyayang
    #KesayanganAlam

  •  4,823  7  23 May, 2020
  •  7,687  83  22 May, 2020